Jak podpořit imunitu a být tak odolnější vůči nemocem?

Možná si říkáte, že dnešní článek je aktuální k situaci naší zemi. V podstatě tomu tak je, ale následující rady, které vám tady dám, jsou aktuální, ať je či není koronavir. Nebudeme v tomto článku řešit, jak se chránit proti koronaviru – tohle, prosím, přenechejme odborníkům. Já se vám pokusím předat několik svých tipů, jak bránit vůči nemocem - ať už virového či bakteriálního původu. Podpoření imunity vás před koronavirem nejspíš absolutně neochrání, stejně tak se nemusí stát ani u jiných nemocí. Je však víc, než jisté, že správně fungující imunitní systém dokáže zmírnit příznaky a průběh jakéhokoliv běžného onemocnění (klasická chřipka, angína,…), protože dokáže proti „nezvaným“ virům a bakteriím zbrojit. Je zásadní, jak rychle a silně. Proto je potřeba si dobrou imunitu vybudovat, abychom buď tedy nic „nechytli“ a když už „chytli“, tak ať si s tím tělo co nejlépe poradí. Pojďme si tedy dát pár tipů, jak imunitu zlepšit.

Jak podpořit imunitu a být tak odolnější vůči nemocem?

Vyhýbejte se stresu a nemějte očekávání nemoci

Tohle vidím jako nejzásadnější bod, zároveň, bohužel i nejsložitější. V dnešní uspěchané době, kdy lidé nemají na nic čas a v chronickém stresu se díky tomu vyskytuje velká část populace, imunitní systém nemůže fungovat správně.  Všechno začíná v hlavě. Správně fungující hlava je klíčem být zdravý (minimálně se tak cítit), silný a odolný jedinec. Stresem, obavami a očekáváním různých nemocí si ubližujete. Pracujte na tom, abyste se zbytečně nevystavovali stresovým situacím, a přestaňte si brát k srdci věci, které nejsou důležité.

Vsugerovávejte si pozitivní věci

Jedním ze způsobů, jak přenastavit mysl, a co se nejvíc osvědčilo mně, jsou SUGESCE. Není to nijak složité. Jediné, co potřebujete, je využít každý den nějaký čas k tomu, abyste si opakovali nějaké pozitivní sugestibilní fráze. Třeba před spaním a ráno po probuzení. 20x si řekněte (ze začátku nejlépe nahlas, později klidně už jen ve vlastní hlavě) třeba „Jsem zdravější a zdravější“, „Každý den se cítím lépe a lépe“, „Jsem klidnější a klidnější“ – jednoduše cokoliv pozitivního, co ve vás vzbuzuje příjemný pocit. Doporučuje se však nepoužívat negativní obraty „Už nejsem nemocný“ – místo toho raději „Jsem zdravý a cítím se dobře“.

Vím, že tohle všechno zní zvláštně. Jsou to jen mé zkušenosti a nějaké doporučení, která jsem vyčetl z různých knížek, kdy jsem byl na takové „cestě za uzdravením“. Sám jsem si v letech 2013-2015 prošel zdravotními problémy a má imunita na tom byla velmi špatně. Tohle je skutečně jedna z věcí, která mi velmi pomohla. Ať už zlepšit mé zdraví, tak i myšlení, kdy se můj stres snížil asi tak o 80%. Neříkám, že stres už nemám, ale když už ho mám, většinou si s ním lehce poradím. Právě kvůli sugescím, které používám doteď.

Jezte zdravě a dbejte na pitný režim

Co je ovšem v dnešní době zdravě? Názory se mohou lišit, ale myslím si, že v tomto se většina shodne. Vyhněte se vysoce průmyslově zpracovaným potravinám, vyhněte se fast foodům, jídlo si nejlépe chystejte sami, konzumujte dostatek ovoce a zeleniny.

Já osobně doporučuji nepřehánět to s umělými sladidly. V dnešní době jsou dost populární, ale také už se postupně objevují všelijaké náznaky, že by nemusela být tak nezávadná, jak se tvrdilo. Umělá sladidla mohou mít negativní vliv na střevní mikrobiom a mohou rozvíjet inzulinovou rezistenci. Prozatím to není úplně potvrzené, ale osobně můžu říci, že částečným vyřazením sladidel se u spousty mých klientů zlepšilo zdraví střev – ta jsou základem imunitního systému. Kompletně všechny sladidla se vám nejspíš vyřadit nepodaří (suplementy je také obsahují), ale omezte je. Přijímejte je právě třeba jen v těch doplňcích výživy.

Osobně si také myslím, že není nutné úplně vyřazovat cukr. Zejména z ovoce jej přijímat musíme, a když ho přijmeme i v jiné podobě (neukamenujte mě, ale i kdybych si měl čaj osladit kostkou cukru), tak v tom problém nevidím. Je samozřejmě důležité, abychom to s jednoduchým cukrem nepřeháněli a dbali na příjem komplexních sacharidů. Když však bude z celkově přijatých sacharidů 10-20% jednoduchých, svět se nezboří. A každý, kdo touží po sladké chuti, bude spokojený a nebude to muset přehánět se sladidly. Jak se říká… Všeho s mírou. Neexistuje nezdravá potravina, existuje jen nezdravé množství. Avšak jak jsem řekl na začátku: „Vysoce zpracovaným průmyslovým potravinám a jídlu z fast foodu bych se klidně vyhnul.“

A pitný režim?

Správě bychom měli přijmout 0,04l vody na 1kg tělesné hmotnosti. Pijte nejlépe jen holou vodu. Nic víc, nic míň. Pokud bych se vyhýbal cukru, tak právě ve slazených limonádách. Tam se ani nenadějete a těch 10-20%, co jsem doporučil v odstavci výše, překročíte raz, dva.

Spěte… a spěte kvalitně !

O důležitosti spánku jsem se rozepsal už v tomto článku

Spánek je v budování imunity rozhodně jeden ze základních faktorů. Během spánku se ocitá naše tělo ve stavu, kdy soustředí svou energii na procesy, na které během dne nebyl čas. Dbejte zejména na kvalitu spánku. Ono 6 hodin kvalitního spánku může být pro tělo prospěšnějších, než 10 hodin toho nekvalitního.

Spěte dostatečně a kvalitně

Se zlepšením kvality spánku vám můžou pomoci i suplementy. Doporučuji zejména ZMA, která se užívají večer přímo před spaním. Jedná se o kombinaci hořčíku, zinku a vitamínu B6. Tento suplement má zklidňující účinky a podporuje spánek

Dále v sortimentu Czech Virus je i melatonin. Není na škodu v každé domácnosti tento produkt mít, v případě, že potřebujete nutně usnout (například. Ráno vstáváte podstatně dřív, než jste zvyklí. Přišli jste po noční a jdete spát během dne). Ovšem doporučuji být s užíváním opatrný. Melatonin na spánek funguje opravdu skvěle, ale měl by se používat jen na nahození cirkadálních rytmů, když jsou narušené. Nedoporučuji melatonin užívat úplně každý den a pak případně ještě zvyšovat dávky, jak už jsem to ve spoustě případech viděl. Dbejte spíš na to, aby byla v místnosti dostatečná tma, omezte modré světlo. Melatonin se pak bude ve vašem těle vytvářet sám.

Hýbejte se a otužujte se

Sportem ku zdraví… nebo trvalé invaliditě. Né, opravdu. Hýbat se je důležité. Nikdo po vás nechce, ať sportujete na vrcholové úrovni, protože tam už to většinou se zdravím také nemá moc společného. Pohybem se stáváte odolnějšími a to jak vůči nemocem, tak i stresu!  Co se týče otužování, je to činnost, se kterou je potřeba začít pomalu a pracovat na ni soustavně. Rozhodně otužování doporučuji, jelikož tak zlepšujete prokrvení, zmírňujete stres a omezujete záněty – což podporuje imunitu.

Jaké má smysl brát doplňky stravy ?

Super Greens

SuperGreens je dle mého produktem č. 1 v podpoře imunity. Jedná se o přírodní produkt, který obsahuje 4 zelené superpotraviny a pak různé extrakty plné vitamínů, minerálů, antioxidantů a jiných zdraví prospěšných látek.

Poslední článek jsem věnoval právě tomuto produktu. Tady si jej můžete přečíst, a zjistit tak, co všechno to umí.

Super Greens akce s vitamínem C

Aktuálně, když pořídíte Super Greens, dostanete k němu vitamín C zdarma (Akce ZDE)

SuperVita

Jedná se o spektrum vitamínů a minerálů, které jsou ve formách, pro tělo výborně využitelné. Doporučuji Super Vitu pořídit hlavně v případě, kdy jste sportovci nebo nemáte úplně vyřešený jídelníček a jeho skladba je na vitamíny i minerály slabá.

SuperVitu můžete pořídit ZDE

Omega 3

Tyto mastné kyseliny jsou pro drtivou českou populaci deficientní. Významně se podílí na funkčnosti imunitního systému. Omega 3 mastné kyseliny působí protizánětlivě, chrání naše srdce, cévy, mozek i oči. V nabídce Czech Virus najdete 2 varianty. Klasické se standartním poměrem EPA a DHA a Supreme. Ty jsou silnější, tudíž vám bude stačit, když je budete brát v menším množství oproti těm klasickým.

O Super Vitě, Omega 3, stejně jako o ZMA (zmínil jsem je bodu se spánkem), si můžete přečíst více informací v tomto článku.

Omega 3 můžete pořídit ZDE

Algastin

Alias astaxanthin je nejsilnější antioxidant, který lze v současné době sehnat. Je 6000x silnějším antioxidantem, než je vitamín C a má pozitivní vliv na imunitu, jelikož suplementace Astaxanthinem zvyšuje produkci imunoglobinu, který má na imunitu zásadní vliv.

Algastin můžete pořídit ZDE

Super Vita, Omega 3, Algastin

Vitamín D3

Jedná se o jeden z nejvíce podceňovaných vitamínů, který může mít ve funkčnosti imunitního systému zásadní vliv. Vitamín D3, alias cholecalciferol, je spíš tedy „hormon“ produkovaný v kůži, který vzniká při pobytu na slunci. Bohužel se čím dál víc ukazuje, že populace má tohoto vitamínu méně a méně. Zvážil bych tedy suplemetaci právě tímto produktem. Není ani nutné jej brát denně. Řekněme, že s tím, jak je Vitamín D3 od Czech Virus silný, vám bude stačit 1 tableta za 2-3 dny.

Vitamín D3 můžete pořídit ZDE

Závěr

Tohle by bylo ke článku k imunitě asi vše.

Rád bych jen doplnil, že tyto tipy vám dávám díky mé vlastní zkušenosti. V žádném případě neříkám, že není spousta dalších možností, jak imunitu podporovat. Základ však bude vždy stejný - eliminace stresu, dostatek odpočinku a správná strava. Takže buďte v klidu a nechť vám správně funkční imunitní systém všem slouží!

Autor: Roman Grigar (Instagram)
Web: www.tobefit.cz

Nekompromisní kvalita pro nekompromisní výkon

Dokonalá symbióza

Precizně navržená receptura každého produktu zaručuje výbornou vstřebatelnost bez zbytečných plnidel.

Maximálně účinné látky

Na účinných látkách nešetříme! V našich produktech naleznete pouze maximum aktivních látek pro nejlepší výkon.

Nekompromisní kvalita

Drtivá většina produktů Czech Virus pochází z ČR a je testována na zakázané látky. Nespokojíme se s ničím jiným, než s top kvalitou na trhu se suplementy.

Náš virus, Váš úspěch

Všechny produkty jsou konzultovány se špičkovými atlety, kteří je každodenně používají. Nabízíme pouze prověřené produkty, které Vám pomohou k úspěchu.